Een dagje Quebec!

25 augustus 2018 - Royale/3381, Canada

Om 8 uur ontbijt want we moeten naar Quebec city. Het ontbijt bestond uit 3 gangen... een cakeje met daarbij een glaasje citroenpannacotta...een hartige muffin met een boterham en een klontje varkenspaté en als toet een fruitcumble. Zowaar niet te versmaden. Dus gelaafd togen we ri stad. Kwartiertje rijden. Dwntwn geparkeerd diep onder de grond. Meteen de citadel op. Om 10 uur begin het spektakel.. half uur daarna waren we toch wel aan koffie toe. Starbucks..uiteraard met chocolademuffin. Toen de stad in..het weer knapte steeds meer op.. het werd Heerlijk warm..27C. Winkeltjes... muurschilderingen.. gezellige straatjes... Veel mensen...natje en droogje...onze voetjes branden nog na.. tot slot gegeten bij Le Veau d or..binnen beetje vunzig .maar t eten was prima. O en ik vergeet de lunch nog. Die was heel goed...bij de paters!! Heel zen alles.. we dronken zelfs thee toe.. t moet niet gekker worden..en wat aten we... soep en salade vooraf...ik eend met veel biet en Leo mul met wat alles en nog wat..veel linzen.. .een aardbeientoetje..en die thee dus... heerlijke plek. Nu liggen we uit te rusten. Rekening is betaald..koffer gepakt.. morgen naar St. Felicien..naar de dierentuin aldaar..ruim 200 uur km naar het noorden...