Golf, Indianen en langs de St. Lawrence rivier

24 augustus 2018 - Boischatel, Canada

De tweede dag pas.. 't voelt of we hier al een week zijn. Alleen het de nacht doorslapen lukt nog niet zo. Zo lang dat zo is, is het bijhouden van dit verhaal een prima bezigheid heeeeel vroeg op de dag...

Vandaag gaat Leo naar de golfbaan waar hij zich zeer op verheugd heeft, de Royal Quebec. Members only. Hij loopt daar een mooi rondje met een aantal locals. Prima weersomstandigheden overigens..de regen van gisteren is weg.

Ondertussen ga ik naar de Wal-Mart boodschappen doen. Cooler, tandpasta, gel voor de baas en nutty oogschaduw van wet 'n wild voor mij staat op m'n lijstje. Maar de Wal-Mart gaat pas om 8 uur open! Het is kwart over 7 als ik daar voor de deur lig. Dat werd dus eieren met spek en gebakken aardappelen. Heerlijk! Na de Wal-Mart nog even de dollarama in voor icepacks. Ben op koopjesjacht. Pantoffeltjes gescoord voor in de B&B waar we onze schoenen niet aan mogen houden. Pfft..ik hou niet van op blote voeten lopen. Pantoffeltjes dus.

Daarna naar Wendake alwaar een traditional Huron site is. Ik kon meteen aansluiten bij de tour. Dus een longhouse van binnen gezien en van alles gehoord over hoe de Indianen leefden en hoe dat nu is.

Half 1 weer op de golfbaan. Leo stond me trillend van genot op te wachten...zo lekker had ie gespeeld 😀

Vervolgens zijn wij richting Baie st Paul gereden. Ong 100 km. Onderweg verschillende stops...koperwinkel (lelijk rood koper), bierbrouwerij, de prachtige kerk van Sainte Anne de Beaupré, picknick en uiteindelijk Baie St. Paul. Daar n lékker bakkie gedaan en toen dezelfde weg (want een andere is er niet) over de heuvels weer terug. Onderweg gegeten bij Auberge Baker. Erg lekker. Heerlijk wijntje erbij.. In t donker kwamen we thuis. Alles in diepe rust. Onze zooi in de koelkast gemikt..douchen en pitten. Morgen naar Quebec stad.

1. Jacq:
    24 augustus 2018
    Nou dat gaat dus hartstikke goed. Leuk hoor. Veel plezier met je mooie pantoffeltjes
  2. Joke de Monyé:
    24 augustus 2018
    Ja daar heb ik al lol van hoor Jacq..
  3. Riana:
    24 augustus 2018
    Je klinkt zoals je praat Jook, gezellig.
    Wat is een Huron site?
  4. Joke de Monyé:
    24 augustus 2018
    Een plek waar de Huron Indianen wonen.
  5. Mirjam:
    24 augustus 2018
    Kind met die pantoffels kan je als ballerina aan de slag bij het Quebecs ballet? Snoezig! Fijn dat jullie het goed hebben. x
  6. Arlene:
    24 augustus 2018
    Deftige sloffen!! Ik lees (licht jaloers ;-) ) mee met moeders..
    Heel veel plezier in Quebec, prachtige stad. Geniet!!
  7. Monique:
    24 augustus 2018
    Wat een gezelligheid al. Leuk voor Leo dat tie al even gegolfd heeft. Veel plezier in de stad. En geniet van je warme voetjes😘